• Zwroty i reklamacje

WARUNKI GWARANCJI DLA MASZYN I URZĄDZEŃ sprzedawanych przez firmę Lumen Sp. z o.o., ul. E.Mroza 13/9, 10-692 Olsztyn

 

Czas obowiązywania gwarancji:

a) Producent, a w jego imieniu Gwarant, gwarantuje sprawne działanie maszyny Lumen , zgodnie z warunkami techniczno-eksploatacyjnymi, opisanymi w instrukcji obsługi dostarczonej wraz z maszyną,

b) standardowo Gwarant udziela 12 miesięcznej gwarancji na wszystkie maszyny Lumen,

c) gwarancja może zostać przedłużona o kolejne 12 miesięcy, na pisemną prośbę Klienta, jeśli zostają spełnione

warunki przedłużenia gwarancji opisane w kolejnych punktach.

 
Odstąpienie od umowy:

1

Konsumentom przysługuje 14 dniowe prawo do odstąpienie od umowy. Prawo to przysługuje również osobom fizycznym zawierającym umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tych osób charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Pozostałym przedsiębiorcom prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje.

Prawo odstąpienia od umowy

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie towaru.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas (Lumen Sp. z o. o., Ul. Mroza 13/9, 10-692 Olsztyn, Polska, lumen@lumensklep.pl, telefon: 734000730 o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Zwracany Towar nie powinnien nosić  znamion używania. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z obchodzenia się z nim w stopniu większym niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia nam dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Proszę odesłać lub przekazać nam towar, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo towar przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

A. Komu przysługuje prawo do zwrotu zakupionego produktu

Masz prawo do zwrotu, kiedy kupujesz jako konsument, czyli:

a) jesteś kupującym, który nie prowadzi działalności gospodarczej

b) prowadzisz działalność gospodarczą i jako osoba fizyczna kupujesz przedmiot na potrzeby swojej działalności, ale zakup nie ma dla Ciebie charakteru zawodowego[1].

[1] Dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych, zgodnie z art. 38 a. Ustawy o prawach konsumenta w zw. z art. 385(5) kodeksu cywilnego.

B. Sprzedający może odmówić prawa do zwrotu, gdy:
rzeczy wyprodukowane na Twoje indywidualne zamówienie, według Twoich wytycznych – na przykład wydłużony przewód zasilający.

 

formy zwrotu środków m.in. w przypadku
gdy płatność została dokonana przy użyciu karty płatniczej:

a) W przypadku wystąpienia
konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą
płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do
karty płatniczej Zamawiającego."

 

Czas obowiązywania gwarancji na części zamienne oraz usługi serwisowe:

a) Lumen Sp. z o. o.  udziela 12 miesięcznej gwarancji na wszystkie części zamienne oraz podzespoły wymienione

przez serwis Lumen ,

b) gwarancją objęte są części, podzespoły  ,

c) części i podzespoły zamontowane przez osoby spoza serwisu Lumen , nie są objęte gwarancją.

d)Okres gwarancji rozpoczyna się w momencie zakupu urządzenia przez pierwszego użytkownika, przy czym decydująca jest data na oryginalnym dowodzie zakupu.

 

Utrata praw gwarancyjnych:

a) stwierdzenie faktu używania i montowania w maszynach innych niż oryginalne części zamiennych,

podzespołów i/lub akcesoriów powoduje utratę praw z tytułu udzielonej gwarancji,

b) powtarzające się stwierdzenie użytkowania maszyny niezgodnie z jej przeznaczeniem oraz instrukcją obsługi

powoduje utratę praw z tytułu udzielonej gwarancji,

c) stwierdzenie faktu wykonywania napraw przez osoby nieuprawnione, ingerencja w konstrukcję techniczną

maszyny, demontaż lub modyfikacja przez osoby nieupoważnione, naruszenie plomb i zabezpieczeń powoduje utratę praw z tytułu udzielonej gwarancji,

d) stwierdzenie nie wykonywania przeglądów okresowych w terminach określonych przez Warunki Gwarancji

powoduje utratę praw z tytułu udzielonej gwarancji.

Przedłużenie gwarancji:

a) gwarancja może zostać przedłużona o kolejne 12 miesięcy, na pisemną prośbę Klienta,

 

 Gwarancją nie są objęte:

a) wadliwe działanie lub uszkodzenia spowodowane użytkowaniem niezgodnym z przeznaczeniem albo

przepisami bezpieczeństwa,

b) wadliwe działanie lub uszkodzenia wynikłe z powodu niewłaściwego przechowywania lub transportowania,

c) awarie i uszkodzenia spowodowane mechanicznymi uszkodzeniami maszyny, wywołane nimi wady i/lub jej

dewastacja*,

d) awarie i uszkodzenia spowodowane przez pożar, powódź, uderzenia pioruna i inne klęski żywiołowe, jak i

wojny i niepokoje społeczne oraz przepięcia w sieci elektrycznej, podłączenie do nieuziemionego gniazda

sieciowego lub innych nieprzewidzianych wypadków niezależnych od producenta,

e) awarie i uszkodzenia maszyn, których numery fabryczne, seryjne, tabliczki znamionowe uległy uszkodzeniu,

zagubieniu lub dla których zagubiona została Karta Gwarancyjna,

f) awarie i uszkodzenia maszyn spowodowane ingerencją osób trzecich, nieuprawnionych do napraw i

przeróbek maszyn,

g) części i materiały zużywające się, takie jak materiały eksploatacyjne: narzędzia ścierne, uchwyty narzędziowe,

pasy silnika, uszczelki, płyny eksploatacyjne, osłony gumowe, węże itp.

(*) za dewastację uznaje się wszystkie uszkodzenia powstałe w wyniku umyślnego lub nieumyślnego działania, wynikające z użytkowania maszyny niezgodnie z instrukcją obsługi.

 

Decyzja co do zasadności napraw gwarancyjnych lub ich odrzucenia:

a) decyzja Gwaranta, czyli Lumen ., odnośnie odrzucenia roszczenia, jako gwarancyjnego, jest

ostateczna,

b) decyzję ostateczną podejmuje przedsiębiorstwo LUMEN SP. Z O.O..,

c) w sprawach spornych decyzja zostanie podjęta przez Producenta, po przesłaniu mu wymienionych części i ich ekspertyzie.

Odpowiedzialność za wady towaru:

1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczania towarów bez wad oraz, w odniesieniu
do Konsumentów, odpowiada za ich wady na zasadach uregulowanych w art. 556 i n. Kodeksu
Cywilnego (rękojmia za wady).

2. W przypadku, gdy Klientem nie jest Konsument:



2.1. odpowiedzialność Sprzedawcy obejmuje wyłącznie szkodę rzeczywistą;

2.2. odpowiedzialność Sprzedawcy ograniczona jest do wartości zamówienia;

2.3. Sprzedawca nie odpowiada za działania i zaniechania osób trzecich, w tym dostawców
poczty, usług internetowych itp.

2.4. Klient nie będący Konsumentem obowiązany jest do zbadania Towaru w terminie 5 dni
kalendarzowych od dnia jego otrzymania, celem zweryfikowania zgodności Towaru z umową
sprzedaży (tj kompletności zamówienia oraz jakości dostarczonego Produktu) i zgłoszenia
Sprzedawcy, w powyższym terminie, wszelkich zastrzeżeń. Klient nie będący Konsumentem,
który nie zgłosił zastrzeżeń we wskazanym terminie, traci uprawnienie do powoływania się na nie
w przyszłości.

3. Korzyści i ciężary wraz z niebezpieczeństwem przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru
przechodzą na Klienta, który nie jest Konsumentem, z chwilą jego powierzenia przez
Sprzedawcę przewoźnikowi (firmie kurierskiej) trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju,
celem jego dostarczenia do Klienta nie będącego Konsumentem. Sprzedający w takim wypadku
nie ponosi odpowiedzialności za działanie lub zaniechanie przewoźnika (firmy kurierskiej),
w szczególności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia
Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi nie będącemu Konsumentem, jak również za
opóźnienie w przewozie przesyłki.

4. Przed odebraniem przesyłki z poczty lub od kuriera należy sprawdzić, czy opakowanie nie
uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm
naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia
lub gdy taśmy są zerwane, należy nie przyjmować przesyłki oraz skontaktować się jak szybciej
ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta,
jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), na zasadach określonych
w Kodeksie Cywilnym. 

Zgłaszanie awarii:

a) wszystkie awarie zgłaszane muszą być pisemnie , (e-mail: michalak.lumen@Gmail.com)

 b) dopuszcza sie zgłaszanie awarii telefonicznie. Zgłoszenie takie traktowane jest jako awizacja zgłoszenia i

wymaga pisemnego potwierdzenia. Zgłoszenia telefoniczne powinny być kierowane na nr tel.: +48 500 000 297

c) awarie zgłaszane powinny być na formularzach zgłoszenia awarii

Realizacja napraw gwarancyjnych:

a) czas reakcji serwisu w przypadku naprawy gwarancyjnej jest nie dłuższy niż 48 h od momentu pisemnego

zgłoszenia awarii,

b) naprawy realizowane są w dni robocze, przez 5 dni w tygodniu, w godzinach 8-16 lub po uprzednim ustaleniu w godzinach dogodnych dla użytkownika,

 c) w przypadkach gdy w trakcie realizacji naprawy okaże się, że naprawa nie będzie podlegać warunkom

gwarancji, Lumen  zrealizuje naprawę odpłatnie, a Klient zobowiązany jest do zapłaty wynagrodzenia za

naprawę,